Saturday, August 14, 2010

Masjid port bagi pencuri selipar.

"Cilakak, selipar baru beli sebulan dah kena kebas. Kat masjid pulak tu. Korang tak tahu ke aku baru pijak taik lembu dengan selipar tu semalam.Padan muka korang.Curi lagi selipar aku." Diolong yang mungkin korang luahkan setelah kehilangan selipar kat masjid..Kalau selipar Jepun hilang takpe la jugak..

Kadang-kadang aku sendiri pelik dan hairan serta ajaib lagi mistik mengenangkan misteri kehilangan selipar kat masjid ni.Agak-agak kena buat repot polis tak?? Mungkinkah ada toyol, jembalang mahupun hantu raya yang diupah untuk curi selipar/kasut kat masjid ni.?

Aku terlintas nak tulis entry ni lepas adik aku kehilangan selipar dia kat masjid buat kali kedua dalam masa hampir sebulan. Pertama dekat sebuah masjid di Jengka Pahang.Dan kali kedua pada 4 Ramadhan 1431H.Bulan puasa tu.Para pencuri selipar ni tak mintak cuti rehat ke dari buat kerja ni? Heran betol aku.


Penah ke jadi macam ni?

Aku pun pernah gak hilang selipar ni.Dalam dua minggu lepas.Selipar bau kedai lagi..Walaupun ada mulut busuk cakap selipar aku selipar design orang tua aku ingat selamat la selipar tu dari dikidnap oleh para penyamun profesional ni.Tak jugak rupanya. Lepas dari tu aku terus pakai selipar Jepon pegi masjid. Yang kelakarnya minggu lepas aku pergi masjid dengan memakai selipar Jepon tu. Masa nak balik hilang.Cari punye cari...CIS, dalam toilet..Siapalah yang anggap selipar Jepon yang aku beli dengan harga RM3.90 kot adalah selipar jamban masjid..Selipar Jepon gua jenama batak ye..ok itu tipu..



Kalau guna cara ni berkesan tak ye?

OK...sampai sini jela entry aku kali ni..Oh ye..aku ucap Selamat Menyambut Ramadhan 1431H walaupun terlambat sikit.Semoga rahmat kita terima dari bulan yang mulia ni.Pesanan penaja pergi masjid tu pergi la solat jangan dok kidnap selipar orang.Kesian dia kene beli selipar baru tiap-tiap bulan.
Tak sampai tahap kena buat wanted macam ni sekali buat masa sekarang.

Semua gambar credit to pakcik google

3 comments:

  1. hahah..nice post.
    like pic yg selipar kena mangga tuh..atoi.
    secara +ve nyer,mungkin bukan niat dorang nk mncuri..
    kdg2 tslh sarung.al maklum la,bkn nyer spasang dua je kt ctu..
    @ sbb laen nyer,ble da rebut2 nk pkai slipar tuh kdg2 tsepak msuk longkang then hanyut..

    ReplyDelete
  2. nice ;p
    penah gk kne , yg bengang , nape la amik sblh jee .
    yg sblh lg nape xamek ? hehe .
    agk tensen .
    hehe ;p

    ReplyDelete
  3. Tikah.. kalau letak jauh dari orang takkan salah ambik lagi kot... satu lagi letak atas rak kasut lagi tuu

    ReplyDelete

Nak luah perasaan?? Silakan jangan malu-malu
1001 comment