Monday, April 19, 2010

Guru arkitek bangsa

Salam,baru ada mood nak update blog.Bukan ape aku kadang-kadang malas sikit nak update blog ni.Tapi di pagi yang ceria ni ada sedikit booster yang suruh aku update blog.Ok malas nak cerita dan melalut dengan panjang.Mari kita terus ke isi utama.(macam ayat seorang cikgu).

Sebenarnya kalau ikut aku ni tak berapa suka baca novel.Kecuali kalau novel tu betul-betul best.Contohnya Harry Potter dengan cinta kau dan aku.Kali ni aku nak pilih buku Guru Arkitek Bangsa.Kali ni akkku nak olah sikit pasal buku yang baru aku khatam ni.

Buku ni ditulis oleh Mya Marja.Dia ni cikgu jadi sesuai la buku ni ditulis oleh beliau.Aku rasa buku ni ditulis berdasarkan pengalaman sebenar beliau sepanjang menjadi guru.

Novel ni mengisahkan Fuad seorang pemuda kampung yang menjalani hidup untuk menjadi seorang guru.Bermula dari Maktab perguruan hingga bergelar seorang guru.Pada dasarnya aku tak berapa tertarik secara keseluruhan dengan buku ni.Tak tahu la sama ada mengenai jalan cerita yang terlalu lurus.Kadang-kadang bosan jugak baca novel yang plain je.

Buku ni aku rasa tak susuai untuk cikgu-cikgu yang dah sedia ada bergelar guru.Tapi aku rasa buku ni lebih sesuai untuk para pelajar yang berminat untuk menyertai proofesion perguruan je kot.

Rasa sampai sini jela aku menaip.Kesempitan masa nak pergi kerja pulak.Aku baca buku ni sebab aku nak jadi cikgu.Kot-kot ada yang ditanya dalam interview..ok bye.Salam

1 comment:

  1. ckgu nak ajr sbjek pe ek???muahahhaa......gud luck yaaa....

    ReplyDelete

Nak luah perasaan?? Silakan jangan malu-malu
1001 comment